התקנת דק מעץ בחצר הבית


מעוניינים להתקין דקים בחצר ביתכם?- הנה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה
א. פנו לחברות המתמחות בתחום – כשמדובר בדקים לחצר הבית, חשוב לוודא שרוכשים אותם אצל חברות המתמחות בכך. חברות המציעות למכירה מגוון רחב של דקים, העשויים מסוגים שונים, כמו דק מעץ אורן, דק מעץ איפאה ועוד, תוכלנה לעזור לכם לבחור בדק המתאים, ובעיקר בדק שיחזיק מעמד זמן רב ויתמודד בצורה הטובה ביותר עם תנאי מזג האוויר השונים.

ב. וודאו שקיימת תשתית מתאימה לדק – תוכלו להתקין את הדק על הקרקע עצמה שבחצר, אולם כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר, הן מבחינת המראה והן מבחינת האיכות, כדאי שתהיה תשתית של בטון, שעליה יונחו הלוחות עצמם.

ג. הקפידו על מרווחים בין לוחות הדק – מכיוון שלעץ ישנה נטייה להתרחב, כשמתקינים דקים בחצר הבית חשוב לוודא שישנו מרווח של מילמיטרים בודדים (4 מ"מ) בין לוח אחד לשני. העץ מתרחב באופן טבעי במשך הזמן. כדי למנוע מראה שאיננו אסתטי ופגיעה במשטח כולו, יש לוודא שאכן עושים זאת במהלך התקנת הדק.

ד. נקו את השטח שעליו יותקן הדק – בהנחה שאתם מתקינים את הדק על משטח בטון, וודאו מראש שהמשטח נקי. רגע לפני ההתקנה הקדישו לניקיונו של משטח זה כמה דקות. משטח נקי יאפשר התקנה מהירה וגם מראה וגם טובה יותר.

ה. צרו חריצים בכל לוח – רגע לפני שאתם מניחים את לוחות הדק על משטח הבטון, המשמש כתשתית לדק כולו, קדחו באמצעות מקדחה חריצים קטנים בתוך כל לוח דק. בדרך זו תמנעו פיצוצים מיותרים, העשויים להיווצר בעת ההתקנה והשימוש בברגים.

ו. וודאו שאתם מבריגים את הברגים באופן אחיד – הקפידו להבריג את הברגים בדק בצורה אחידה, שתאפשר לכם ליהנות ממראה יפה ואסתטי כמובן אך גם תעזור לשמור על עמידותו של הדק כולו לאורך זמן רב.

ז. היעזרו במומחים בתחום של בניית דקים – אם אתם לא רוצים להתקין את הדק בעצמכם או חוששים שאינכם מיומנים מספיק, פנו אל חברות המתמחות בכך והיעזרו בצוות מקצועי. התקנת דקים בחצר הבית איננה משימה מסובכת מדי, אולם חשוב להקפיד לבצע אותה כראוי.

מידע נוסף על פרגולות ודקים באתר של התקנת דקים לחצר הבית

כתיבת תגובה