להתגרש בשלום על ידי תהליך גישור גירושין

להתגרש בשלום ובלי מלחמות– על גישור גירושין אצל עו"ד


גירושין, מעצם המהות שלהם, פשוט אינם יכולים להיות נעימים. הבעיה היא שהם נפוצים הרבה יותר מכפי שהיינו רוצים לקוות, עם נתונים לא מעודדים שמצביעים על כך שאחד מבין שלושה זוגות בישראל מתגרש בשלב זה או אחר. מעבר לסטטיסטיקה, יש לזכור שמאחורי כל מקרה גירושין מסתתר עולם ומלואו, עם הליך שנדרשים בני הזוג לעבור עד להשלמת "פירוק החבילה". הדרך המומלצת לעבור את הגירושין היא באמצעות הליך גישור, הנערך באמצעות עורך דין הבקיא בתחום.


היתרונות של גישור הגירושין


גישור גירושין, כך חשוב להגדיר מראש, לא נועד לבטל את גזרת הגירושין (גם אם היו דברים מעולם). תחת זאת, המטרה שלו היא לסיים את היחסים בין בני הזוג בצורה המכובדת ביותר שיש – צורה של הסכמה. הגישור נועד להביא לכך שבני הזוג יסכימו על כל הסוגיות הנוגעות לפרידה, ובכלל זה חלוקת הרכוש ביניהם, משמורת ילדים, הסדרי ראייה, דמי מזונות וכן הלאה. העיקרון המרכזי כאן הוא ניהול משא ומתן, או אם תרצו – התפשרות, שמביאה לכך שבני הזוג מקבלים בדרך כלל את הזכויות בהן הם מעוניינים. זאת להבדיל אלפי הבדלות מהליכים המתרחשים בין כותלי בתי הדין הרבניים או בתי המשפט לענייני משפחה, בהם יש סבירות בלתי מבוטלת שההחלטה שתתקבל לא תרצה את אחד מהצדדים, או אפילו את שניהם.

ליצירת קשר עם עורכת דין ומגשרת רויטל לוין התקשרו למשרד בחיפה: 04-8623303

אופציה אחרת לגישור גירושים על ידי טוען רבני מוסמך מטעם בית הדין הרבני


להימנע ממלחמות שיהרסו את איכות החיים ואת המשפחה

הסיוט הגדול ביותר של רבים מבני הזוג הוא שהליך הגירושין שלהם יתארך ויתארך, מה שיקשה עוד יותר את התהליך. המצב הנוכחי בבתי המשפט בישראל מגדיל, למרבה הצער, את הסיכויים לכך. זמן ההמתנה לדיונים הוא ארוך מאד, והתהליך כולו נמשך החל ממספר חודשים ועד לשנים ארוכות. בכל אותה תקופה בני הזוג אינם יודעים מה ילד יום, מתקשים להמשיך בחייהם וגם רואים איך לא ניתן מענה לסוגיות חשובות דוגמת אלו שהזכרנו מעלה. לעומת זאת, גישור גירושין באמצעות עורך דין מקצר את התהליכים, ועשוי להביא לכך שהם יושלמו תוך פרק הזמן הקצר ביותר האפשרי, אפילו ימים או שבועות בודדים.
פלוס אחר של הגישור נוגע לכך שהוא מכבד יותר את כל אחד מהצדדים. ההליך מתבצע בדרך כלל ברוגע, וזאת להבדיל מבתי המשפט בהם במספר בלתי מבוטל של מקרים מתפתח "קרב" של ממש בין שני הצדדים.


אז איך בוחרים עורך דין שיבצע גישור גירושין?


כפי שרמזנו מעלה, את הליך גישור הגירושין חשוב מאד לבצע באמצעות עורך דין הבקיא בתחום. מבחינה מעשית, יהיה זה עורך דין בעל ניסיון הבא מתחום דיני המשפחה (שהוא המרכזי או אחד המרכזיים בעבודתו) ושעבר הכשרה כמגשר. מכיוון שהתהליך אינו פשוט מבחינה רגשית בכל מקרה, מומלץ לבחור בעורך דין שמדבר בגובה העיניים, ושיאפשר לכם להרגיש שאתם בידיים טובות. זו הסיבה שבעטיה כדאי לבחור בעורך הדין רק לאחר שנפגשים איתו, בארבע או בשש עיניים, ומתרשמים מכך שהוא באמת האדם המתאים ביותר לאיוש התפקיד.

להתגרש בשלום על ידי מגשר שהינו גם עורך דין לענייני משפחה

כתיבת תגובה