איך להחליט אם לקנות דירה או רק לשכור

הדירה שלנו היא היחידה עצמאית שלנו עם מרחב מגורים אישי שלנו. ניתן לשכור אותה או לרכוש אחת שתהיה בבעלותינו. כמו בבית פרטי ישנם בדירה מטבח, חדר רחצה ומרחב מגורים, כולם בתוך חדר אחד או יותר.

הרבה אנשים שוכרים דירות כי הם רוצים את הגמישות של מעבר דירה אם הם צריכים לעבור דירה מסיבות עבודה או משפחתיות.
היתרונות לשכירות שהיא זולה יותר מרכישת בית. אינכם צריכים לדאוג לעלויות תיקונים ותחזוקה, שכן בעל הבית ידאג לכך עבורכם. אתם יכולים גם לגור באזור שבו אולי לא תוכל להרשות לעצמך לקנות נכס, אולי אפילו בבית במושב עם הרבה ירוק מסביב.

מהם סוגי המבנים השונים לגור בהם?

יש הרבה בניינים לגור בהם, אבל הפופולריים שבהם הם בנייני דירות. אלו יכולים להגיע בצורות ובגדלים שונים, ולכן חשוב לדעת איזה סוג דירה אתם רוצים.
יש הרבה יתרונות וחסרונות למגורים בדירה. לדוגמה, דירות הן אופציה מצוינת אם אתה רוצה לחסוך כסף בשכר דירה או להקים משפחה גדולה כי יהיה לך יותר מקום מאשר בבית. עם זאת, ייתכן שיהיה רעש מהשכנים או מהבניין עצמו וייתכן שלא תהיה מספיק פרטיות עבור אנשים מסוימים. סוג הבניין המתאים ביותר לצרכים שלך יהיה תלוי באורח החיים ובהעדפותיך.

דירה בבניין מגורים מחודש

כיצד לבחור את סוג הבניין הטוב ביותר עבור הדירה החדשה שלך?

דיור בר השגה הוא צורת דיור שמתומחר מתחת לתעריף השוק. זה יכול להיות לאנשים חסרי בית או בסיכון לחוסר בית, משפחות מעוטות הכנסה, או סבירים לבעלי הכנסה בינונית. דיור בר השגה יכול להיות גם עבור אלה שפורשים מכוח העבודה, שרוצים להצטמצם או להזדקן במקום.

על מנת לוודא שהדירה החדשה שלכם משתלמת ועונה על הצרכים שלכם, כדאי לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

  • מיקום – איפה תגור?
  • גודל – איזה גודל דירה אתה צריך?
  • סוג מבנה – איזה סוג מבנה מתאים לצרכים שלכם?
  • תרבות – באיזו תרבות אתה חי?

מהם היתרונות בקניית דירה או השכרה של דירה?

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים אם לקנות או לשכור דירה. קנייה יכולה להיות אפשרות טובה אם אתה מתכנן להישאר באותו מקום לפחות חמש שנים. השכירות היא לרוב זולה יותר וגמישה יותר, אבל זה גם אומר שאתה צריך להיות מוכן למעבר בכל עת.

רכישת דירה נחשבה בדרך כלל לבחירה הבטוחה יותר מכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך, אך עם עליית מחירי הדירות במדינות רבות, השכירות עשויה להיות בטוחה באותה מידה ולרוב משתלמת יותר.

העלות למ"ר משתנה בהתאם למקום מגוריכם, כאשר שכר הדירה זול יותר באזורים מסוימים מאשר באחרים.

מציאת קבלן לפרויקט שיפוץ או שיפוץ הדירה שלך

שיפוץ הדירה הוא החלטה גדולה. זה יכול להיות מכריע לדעת מאיפה להתחיל וכיצד למצוא את הקבלן המתאים לפרויקט שלך.
אם אתם שוקלים לשפץ או לשפץ את הבית שלכם, יש כמה דברים שכדאי לכם לשקול לפני שמתחילים.

כמה אתם רוצים להוציא? אילו סוגי שיפוצים יתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכים שלכם? כמה זמן זה ייקח? רוצים קבלן שמתמחה בתחום מסוים של שיפוץ הבית, כמו שיפוץ מטבחים או שיפוץ חדרי אמבטיה?


קישורים נוספים בנושאים כלכליים

מאמר חדש על התחדשות עירונית בישראל

עמוד הבית של מושב גבע כרמל

כתיבת תגובה